Inne
Szkoła zimowa Teatru ZAR we Wrocławiu

7-16 lutego 2011
Szkoła zimowa
Szkoła zimowa stanowiła serię intensywnych dziesięciodniowych spotkań warsztatowych skierowanych do osób już obeznanych z pracą Teatru ZAR i pragnących rozwinąć swoje praktyczne umiejętności w oparciu o materiał muzyczny i trening stanowiący podstawę codziennej pracy członków wrocławskiego teatru.
Druga wersja spektaklu „Cesarskie cięcie. Próby o samobójstwie”.
Uczestnicy sesji wzięli udział we wszystkich formach treningu, prowadzonego przez członków zespołu, m.in. nowej linii pracy fizycznej opartej na aikido. Równocześnie tematem wokół którego zogniskowane zostały sesje improwizacji i treningu fizycznego było przygotowanie drugiej wersji spektaklu „Cesarskie cięcie. Próby o samobójstwie”.
Jednym z celów treningu głosowego stało się sprawdzenie w praktyce unikalnego modelu pracy z energią dźwięku, opartego na dotychczasowym doświadczeniu członków grupy w pracy m.in. z tradycją swańską z Wysokiego Kaukazu. Podstawowe elementy pracy głosowej Teatru ZAR to poznawanie naturalnych, zapisanych w pieśniach wzorców harmoniczno-rytmicznych oddechu i – poprzez łączenie go z głosem – przechodzenie ku działaniom opartym na kontakcie fizycznym. Warsztaty skupiały się również na rytmie (wykorzystując bałkańskie wzorce rytmiczne i improwizacje) oraz łączeniu go z oddechem w treningu fizycznym, co stanowi krok ku pracy w zakresie kompozycji aktorskiej.