Siostry Mahsa i Marjan Vahdat uczyły się zarówno klasycznego śpiewu perskiego od nauczycieli muzyki w Iranie, jak i regionalnej oraz tradycyjnej muzyki irańskiej. Po islamskiej rewolucji w 1979 roku kobiety otrzymały zakaz publicznego śpiewania w Iranie. Nawet wiele lat po rewolucji proces wykluczania kobiet z dziedzictwa kulturalnego Iranu trwa: kobiety mogą występować wyłącznie przed żeńską widownią albo z towarzyszeniem mężczyzny – nigdy jako solistki. Mimo to wiele irańskich śpiewaczek nadal koncertuje. Mahsa i Marjan występują podczas prywatnych koncertów w Iranie oraz – częściej – za granicą. Ich repertuar składa się z własnych interpretacji muzyki regionalnej i tradycyjnej. Teksty pochodzą zazwyczaj z mistycznej i miłosnej poezji dawnych, wielkich poetów perskich, takich jak Hafiz, Rumi, Saadi, bądź też ze współczesnej poezji irańskiej traktującej o problemach społecznych Iranu.
Mahsa aktywnie wspiera prawa człowieka, uczestnicząc w koncertach charytatywnych, i podobnie jak Marjan jest ambasadorką Freemuse, niezależnej międzynarodowej organizacji broniącej wolności twórczej artystów i kompozytorów na całym świecie. Jej ostatnia płyta, Lullabies from the Axis of Evil, spotkała się z gorącym przyjęciem zarówno ze strony krytyków, jak i publiczności.