Spotkanie ze żródłem

Wyprawy

15 grudnia 2008

Wyprawa na Sardynię

Otwarte spotkanie z Teatrem ZAR poświęcone wyprawie zespołu na Sardynię z sierpnia 2008

11-22 sierpnia 2008

Rekoneans na Sardynię

Podróż stanowiła rekonesans w obrębie tematu celebracji liturgicznych na Sardynii i związanych z nimi tradycjami muzycznych regionu oraz kontakt z lokalnymi konfraterniami. Teatr ZAR odwiedził takie miasta jak: Bitti, Castelsardo, Dorgali, Orosei, Orune oraz Santu Lussurgiu.

Zobacz więcej
grudzień 2007 – styczeń 2008

Zimowa wyprawa do Gruzji

Teatr ZAR regularnie powracał do Gruzji, by powtórzyć rudymentarne dla zespołu doświadczenie pierwszych wypraw w te rejony.

Zobacz więcej
2-16 kwietnia 2007

Druga wyprawa na Korsykę

W czasie wyprawy na Korsykę członkowie Teatru ZAR uczestniczyli w liturgii prawosławnej Świąt Wielkiej Nocy korsykańskich konfraterni.

Zobacz więcej
26 grudnia 2006 – 2 stycznia 2007

Rekonesans na Korsyce

Podróż odbyła się w celu muzycznych poszukiwań w obrębie przenikającej się tradycji muzyki liturgicznej i świeckiej na Korsyce oraz nauki pieśni żeńskich tegoż regionu.

Zobacz więcej
17-18 września 2006

Demonstracje pracy Teatru ZAR w Egipcie w ramach 18th Session of The Cairo International Festival for Experimental Theatre

Dodatkowo wyjazd do Egiptu stanowił dla Teatru ZAR rekonesans w obrębie tematu kultury koptyjskiej.

Zobacz więcej
29 sierpnia – 6 września 2006

Druga wyprawa do Hiszpanii

Celem wyprawy był ponowny rekonesans muzycznej tradycji śpiewu Cante Jondo, Flamenco oraz szersze zapoznanie się z kulturą Andaluzji przez członków Teatru ZAR. W wyprawie brali udział: Ditte Berkeley, Matej Matejka i Ewa Pasikowska.

28 grudnia 2005 – 1 stycznia 2006

Trzecia wyprawa na Górę Atos, Grecja

Wyprawa na Górę Atos w Grecji miała na celu naukę członków Teatru ZAR prawosławnych pieśni liturgicznych.

10-14 października 2005

Wyprawa Ditte Berkeley do Hiszpanii

Celem wyprawy był rekonesans muzycznej tradycji śpiewu Cante Jondo, Flamenco oraz szersze zapoznanie się z kulturą Andaluzji.

sierpień 2005

Wyprawa Aleksandry Koteckiej na Ukrainę

Celem wyprawy był udział Aleksandry Koteckiej w zajęciach śpiewu irmologicznego prowadzonych przez Natalię Polovynkę w stowarzyszeniu Maisternia Pisni.

8 sierpnia – 2 września 2005

Wyprawa Przemysława Błaszczaka do Japonii

Przemysław Błaszczak w Japonii pobierał nauki elementów Shintaido. Warsztat prowadził Toshi Tsuchitori ze Szkoły Tradycyjnej Muzyki i Kultury, współpracownik Petera Brooka.

2-9 sierpnia 2005

Wyprawa Tomasza Bojarskiego na Ukrainę

Główny cel wyprawy stanowił rekonesans we lwowskim kościele ormiańskim oraz poszukiwanie dla Teatru ZAR materiału muzycznego pochodzącego z liturgii bizantyjskiej. W tym celu Tomasz Bojarski wziął udział w zajęciach prowadzonych przez Letnią Szkołę Muzyki Bizantyjskiej przy Uniwersytecie Katolickim we Lwowie.

Zobacz więcej
sierpień 2004

Wyjazd do Lwowa w celu praktycznej pracy nad irmosami z Natalią Polovynką

W projekcie pracy nad irmosami we Lwowie uczestniczyły: Ditte Berkeley, Aleksandra Kotecka i Ewa Pasikowska. Praca nad irmosami członków zespołu, którzy wyjechali do Lwowa staje się jedną z pierwszych inspiracji Teatru ZAR w obrębie monodycznej tradycji muzycznej.

Zobacz więcej
marzec 2003

Druga wyprawa na Górę Atos, Grecja

Wyprawa na Górę Atos w Grecji miała na celu zapoznanie się zespołu z tradycją muzyczną tamtejszych mnichów prawosławnych.

sierpień 2002

Trzecia wyprawa do Iranu

Kolejna wyprawa Jarosława Freta i Kamili Klamut wraz z ekipą filmową do Iranu miała na celu sporządzenie profesjonalnych zdjęć do filmu „Mandejczycy” o gnostykach zamieszkujących tereny miasta Ahwaz.

lipiec/sierpień 2002

Czwarta wyprawa do Gruzji oraz Bułgaria

Wyprawa odbywa się z zespołem, który będzie stanowił pierwszy skład kształtującego się teatru i zarazem pierwotną obsadę powstającego przedstawienia bazującego na doświadczeniu m.in. już odbytych wypraw: Jarosław Fret, Kamila Klamut, Ditte Berkeley, Ewa Pasikowska, Dawid Zysnarski, Dominik Kościelak, Łukasz Grabek, Marek Żerański.

Zobacz więcej
maj 2002

Rekonesans w Bułgarii

Wyprawa ma formę rekonesansu, stanowiącego podstawę dla następnych wypraw w tym kierunku. Zespół zatrzymuje się głównie w Sofii oraz udaje się w rejon gór Pirin. Podróże do Bułgarii miały na celu poznanie muzycznej tradycji tego rejonu, w szczególności pieśni i głosów żeńskich.

Zobacz więcej
lipiec/sierpień 2001

Trzecia wyprawa do Gruzji oraz Iran

Podczas wyprawy do Gruzji Jarosław Fret i Kamila Klamut, dowiadując się, że w Swanetii (wysokogórski rejon Gruzji) na Kaukazie można spotkać niezwykłą tradycję muzyczną zamieszkujących ten rejon Swanów, postanawiają udać się od razu w tamten rejon. Docierają do Mestii, gdzie są świadkami pogrzebu i towarzyszącej mu funeralnej muzyki. Tam też słyszą po raz pierwszy pogrzebową pieśń zar.

Zobacz więcej
kwiecień 2001

Wyprawa Jarosława Freta na Górę Atos, Grecja

Wyprawa Jarosława Freta na Górę Atos w Grecji miała formę rekonesansu w celu zapoznania się z tradycją muzyczną tamtejszych mnichów prawosławnych.

lipiec/sierpień 2000

Druga wyprawa do Gruzji

Powrót do Gruzji staje się głównym celem wyprawy z 2000 roku. Grupa udaje się do Tbilisi, gdzie uczy się pieśni gruzińskich w Szkole Śpiewu Liturgicznego przy Katedrze w Sioni – głównej świątyni Gruzińskiego Kościoła Prawosławnego.

Zobacz więcej
sierpień 1999

Pierwsza wyprawa do Gruzji, Armenii i Iranu

Jarosław Fret i Kamila Klamut związani z Ośrodkiem Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego wyruszają na wspólną wyprawę na Wschód w poszukiwaniu Mandejczyków.

Zobacz więcej