Podróż stanowiła rekonesans w obrębie tematu celebracji liturgicznych na Sardynii i związanych z nimi tradycjami muzycznych regionu oraz kontakt z lokalnymi konfraterniami. Teatr ZAR odwiedził takie miasta jak: Bitti, Castelsardo, Dorgali, Orosei, Orune oraz Santu Lussurgiu.
Zobacz więcejTeatr ZAR regularnie powracał do Gruzji, by powtórzyć rudymentarne dla zespołu doświadczenie pierwszych wypraw w te rejony.
Zobacz więcejW czasie wyprawy na Korsykę członkowie Teatru ZAR uczestniczyli w liturgii prawosławnej Świąt Wielkiej Nocy korsykańskich konfraterni.
Zobacz więcejPodróż odbyła się w celu muzycznych poszukiwań w obrębie przenikającej się tradycji muzyki liturgicznej i świeckiej na Korsyce oraz nauki pieśni żeńskich tegoż regionu.
Zobacz więcejDodatkowo wyjazd do Egiptu stanowił dla Teatru ZAR rekonesans w obrębie tematu kultury koptyjskiej.
Zobacz więcejGłówny cel wyprawy stanowił rekonesans we lwowskim kościele ormiańskim oraz poszukiwanie dla Teatru ZAR materiału muzycznego pochodzącego z liturgii bizantyjskiej. W tym celu Tomasz Bojarski wziął udział w zajęciach prowadzonych przez Letnią Szkołę Muzyki Bizantyjskiej przy Uniwersytecie Katolickim we Lwowie.
Zobacz więcejW projekcie pracy nad irmosami we Lwowie uczestniczyły: Ditte Berkeley, Aleksandra Kotecka i Ewa Pasikowska. Praca nad irmosami członków zespołu, którzy wyjechali do Lwowa staje się jedną z pierwszych inspiracji Teatru ZAR w obrębie monodycznej tradycji muzycznej.
Zobacz więcejWyprawa odbywa się z zespołem, który będzie stanowił pierwszy skład kształtującego się teatru i zarazem pierwotną obsadę powstającego przedstawienia bazującego na doświadczeniu m.in. już odbytych wypraw: Jarosław Fret, Kamila Klamut, Ditte Berkeley, Ewa Pasikowska, Dawid Zysnarski, Dominik Kościelak, Łukasz Grabek, Marek Żerański.
Zobacz więcejWyprawa ma formę rekonesansu, stanowiącego podstawę dla następnych wypraw w tym kierunku. Zespół zatrzymuje się głównie w Sofii oraz udaje się w rejon gór Pirin. Podróże do Bułgarii miały na celu poznanie muzycznej tradycji tego rejonu, w szczególności pieśni i głosów żeńskich.
Zobacz więcejPodczas wyprawy do Gruzji Jarosław Fret i Kamila Klamut, dowiadując się, że w Swanetii (wysokogórski rejon Gruzji) na Kaukazie można spotkać niezwykłą tradycję muzyczną zamieszkujących ten rejon Swanów, postanawiają udać się od razu w tamten rejon. Docierają do Mestii, gdzie są świadkami pogrzebu i towarzyszącej mu funeralnej muzyki. Tam też słyszą po raz pierwszy pogrzebową pieśń zar.
Zobacz więcejPowrót do Gruzji staje się głównym celem wyprawy z 2000 roku. Grupa udaje się do Tbilisi, gdzie uczy się pieśni gruzińskich w Szkole Śpiewu Liturgicznego przy Katedrze w Sioni – głównej świątyni Gruzińskiego Kościoła Prawosławnego.
Zobacz więcejJarosław Fret i Kamila Klamut związani z Ośrodkiem Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego wyruszają na wspólną wyprawę na Wschód w poszukiwaniu Mandejczyków.
Zobacz więcej