Projekty
I Should Have a Party for All the Thoughts I Didn’t Say
I Should Have a Party for All the Thoughts I Didn’t Say
Pokaz pracy w toku w reżyserii Samanty Shay z udziałem aktorów Teatru ZAR i Source Material we współpracy z Pina Bausch Zentrum.
Pokaz opiera się na partyturze ruchowej i w przeważającej części jest zrozumiały ponad językami. Tam, gdzie to konieczne, zapewnione są polskie napisy.
I Should Have a Party for All the Thoughts I Didn’t Say
Pokaz pracy w toku w reżyserii Samanthy Shay, inspirowany twórczością Antona Czechowa, eksploruje subtelne aspekty żałoby. Przedstawienie inscenizuje pogrzeb i stypę, łącząc tragikomizm z niekonwencjonalną logiką. Podobnie jak Czechow, podnosi pytania o przyszłość, nostalgię, cierpienie i możliwość tworzenia więzi w dynamicznym świecie. Twórcy skupiają się na przesileniu między przeszłością a przyszłością, łącząc indywidualne i zbiorowe doświadczenia w oparciu o świat pamięci. Spektakl ma skłonić do refleksji nad ludzką egzystencją i naszym dążeniem do sensu w obliczu nieuchronnych zmian.
Twórcy koncentrują się na punkcie przesilenia między przeszłością a przyszłością, biorąc pod uwagę zarówno indywidualne, jak i zbiorowe doświadczenia oraz naszą reakcję na świat pamięci.
Pokaz ma zachęcić do refleksji nad ludzką egzystencją i naszą potrzebą znalezienia sensu w obliczu nieuniknionych zmian.
Projekt łączy artystów z dwóch znaczących tradycji teatralnych: Tanztheater Wuppertal Piny Bausch i Teatru ZAR. To połączenie różnych inspiracji, które pozwalają na swobodną interpretację tematów. Współpraca z tymi artystami nawiązuje do dziedzictwa Jerzego Grotowskiego i Piny Bausch, podkreślając napięcia międzypokoleniowe. Spektakl skupia się na indywidualnych i zbiorowych historiach, próbując zrozumieć, co można zachować, a co lepiej zostawić w przeszłości. Centralnym elementem przedstawienia jest żywa społeczność uchwycona na granicy między niekompletną przeszłością a niepewną przyszłością.
Reżyseria: Samantha Shay
Współtwórcy i obsada: Ditte Berkeley, Kamila Klamut, Anthony Nikolchev, Aleksandra Kugacz-Semerci, Mertcan Semerci, Julie Shanahan, Julie Anne Stanzak, Tess Voelker
Choreografia: Emily Castelli, Lukasz Przytarski, Julie Shanahan, Samantha Shay, Ekaterina
Shushakova, Julie Anne Stanzak
Tekst: Anton Chekhov, Kamila Klamut, Aleksandra Kugacz-Semerci,Mertcan Semerci, Julie Shanahan, Julie Anne Stanzak
Światła: Maciej Mqdry
Asystent techniczny: Jakub Dziedzicki
Kostiumy: Ana Lena Dresia, Samantha Shay
Sound design & dramaturgia muzyczna: Aslaug Magnusdottir
Trening wokalny: Ditte Berkeley, Orest Sharak
Asystent prób: Sara Europaeus
Produkcja: Ornella Salloum, Julie Runge Bendsen Koordynator projektu: Jaroslaw Siejkowski
Scenografia drewniana: Andrzej Walada
Kurtyna: Pracownia 17
Pokaz powstawał jako projekt studencki, a następnie był rozwijany, czego owocem było powstanie wielu wersji. Nad ich stworzeniem pracowali liczni artyści: Sam Szabo, Sadie Schwolsky, Keenan Reilly, Sandy Levitan, Donna Simone Johnson, James Cowan, Kaiso Hill, Nikhil Pai, Tiara Jackson, Raven Scott, Miles Hartfelder, Nina Caussa-Rius, Jenna May Cass, Annelise Lawson, Stephanie Regina, Jo Ann Endicott, Emily Castelli, Oleg Stepanov and Łukasz Przytarski.
Pokaz pracy w toku oraz spotkanie „Taniec Tradycja Transgresja” są realizowane w ramach projektu Teatru ZAR. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.